May 21, 2015

Sindrom DILB

Hadoi. Salah tenaga pengajar ke bila dia tktengok cerita yg anak murid tengok?

Dia..isteri luar biasa. Peh. Cite ni pulak budakbudak ni layan. Serius ckp, aku tk tgok. Lagilagi dengan working hour yg hnys nmpk dari matahari nk naik hingga matahari nk tenggelam. Fahamfaham lh kn. Habis kerja 630 ptg. Smpai rumh, paling2 pukul 7 sbb mkbpk budk skrg pentingkn kerja betul. Tk fikir ckgu kt sekolah tu pun kerja jugk nk rehat jugk
Haih. Kalau anakanak tu selalu cerita pasal ckgu dia kat org lain lebih dari mkbpk dia, fahamfaham la tau.

Okay, smbung balik hehe. Smpai rumah paling2 645 kalau tk amik OT. Pastu lek lek duduk duduk , hm makan sebenarnya tpi tknk mngaku -_- . pastu naik bilik. Mandi, mghrib dh. Nk turun dlu tgok cite tu?? Mmg tk la beb! . settle, baring2 kt katil jap , scroll2 , nk turun bawah je *eh, dh pukul lapan?* haaa. Habis dh. Jadi, jarang la berkesempatan tgok. Kalau tgok pun mungkin wktu tu tkleh solat. Huhu.

Dn harini, seperti setiap hari, kalau dorg tgh buat kerja dlm kelas, aku pasang lagu. Harini rasa nk pasang lagu potret. Kuat suara budak2 ni dari music kt henset. Oii. Dn sekali tu ada ckp kt aku. "Teacher, sy tau cerita ni, tajuknye, dia isteri luar biasa" bah! Trkejut bah! Betapa kuatnya peranan social. Tklain tk bukan mk ayah la kan. Tengok cerita tu sesama. Mghrib kot. Hm, aku di didik untk tutup tv lepas azan mghrib habis kt tv. Tutup!. Jadi dh biasa sgt. Tkde pun astro record. Sbb rasa tktertinggal pun kalau tk tgok. Ni budak budak ni siap boleh cerita lagi kt aku apa terjadi semalam. Peh! Advance siuuttt! Haha.

Dorg bercerita part tertuka beg kat aeroplane. Aku rasa kt airport kot. Dorg la ckp aeroplane. Haha. Aku tnye kawankawan, betul dorg cerita tu. pewhh.
Haha. Yg best nya, dorg bagi cadangan dn kesimpulan lagi kt part tu. Yg aku dgr la "kenapa tk beli beg lain? Kenapa beli beg sama, tkde la tertukatuka" . "cek la dulu sebelum amik, mesti tk tertuka" . hahaha. Budkbudk ni. Pandai betul. Aku gelak je la. Mcm mne la nk tinggalkan dorg sekiranya sy diizinkan untk smbung belajar. Serius ckp, harini rasa down. Tapi, tktau kenapa, susah nk luahkan kt sesiapa. Aku lebih tahan, pendam, simpan dn harap semuanya boleh terpadam. Kalau aku ceritakan semuanya dkt media social, sama seperti aku mengemis simpati orang. Kalau aku ceritakan dekat family, aku takut ada perbalahan. Mmg niat masing2 untk bergurau, tapi . . . tkpe, aku pendam. Sbb aku cepat lupa. Haha.

Dn untuk harini, mmg epik! Lawak kot. Sampai kan aku nyanyi je "jauhhhh" dorg boleh sambung lagu tu. Kak irna yg kt kelas sblh pun dtg tgok, ohhh nyanyi ye. Hahaha. Sbb kalau nyanyi, dorg tk mngantuk dn bosan. Dorg sndiri nak nyanyi. Aku? Haih jgn ckp la. Karoke sokmo dlm kelas. Hehe. Elak ngntuk katakoo :P .

Jadi, untk salahkn guru tu, fikir mula la ibu bapa. Okay? :D

No comments: